livetsomtrasig.blogg.se

Mitt liv, mina tankar & åsikter.

#jagöverlevde

Publicerad 2014-07-05 00:42:00 i Tankar till allt, Vardagligt skit,

Hej!
 
På twitter finns det en hashtag som heter #jagöverlevde vilket jag har blivit väldigt rörd över. Det här är alltså människor som skriver vad de har överlevt, stora som små saker. 
 
 
 
 
Har läst igenom alla och jag blir så rörd. Människor som delar med sig av sina jobbiga perioder, jobbiga år eller dagar. Jag har ingen aning om vilka de här människorn är, men jag kände ändå för att skriva en liten fin mening till dem. Att en mening eller stöttande ord kan göra så mycket. Eller att bara göra ett hjärta och visa att man bryr sig, alla blir jätteglada när de ser att någon har kommenterat deras tweet om hur deras liv var/är. 
 
När jag läste igen alla tweets var det OTROLIGT många som hade ätstörningar,depression, ångest, självskadebeteende & självmordsförsök/tankar. Det gör mig ännu mer ledsen över hur många det är som mår dåligt, eller har mått dåligt och hur dåligt det har varit. Jag känner inte till deras historier men jag hoppas från djupet av mitt hjärta att de mår bra/bättre idag och att det har bättre tankar än vad de tänkte förut.
 
 
 
 
Ja, ni ser ju själva hur det ser ut och det här är bara ett litet urlippt utav vad som finns på twitter. Så har ni tid över någon dag läs det, så otroligt rörade och modigt. För vissa av de här personerna hade aldrig berättat det för någon tidigare.
 
 
 
 
Och dethär är även en fantastisk motreaktion när man skriver någon meningar och skickar lite kärlek. Så många som uppskattar det jag skriver & även detta är bara ett urklipp utav min twitter. Det känns så skönt att hjälpa folk på traven lite, då blir man glad.
 
Och alla som fortfarande mår dåligt över något eller någon. Jag ska inte skriva att det kommer bli bättre, för ibland förblir det dåligt eller så står det stilla utan att det blir bättre eller sämre. Att må dåligt är något alla gör, inom olika perioder & olika "svårhetsgrader", men du mår fortfarande dåligt och mår du dåligt och känner att du inte har någon att prata med, är det bara att skriva en kommetar här på bloggen, skriva på twitter (emmaskuum) eller kik (emmaskuum) så ska jag försöka hjälpa dig. För jag älskar att hjälpa människor som mår lite sämre, just för att det kan leda till något bra och det är att den personen mår bra! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Österberg

Jag heter Emma, är 17 år går på Fredrika Bremer och ska snart börja i tvåan inom linjen bild & formgivning. Det jag gör på fritiden är att fotografera- helst på människor eller färger i massor, rita mitt i natten för att utryckna mina känslor och umgås med kompisar och scouter i alla former av människor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela